Om os

Lindved Skole er indrettet til nutiden og fremtidens læring.

Lindved Skole er 0.-9. klasse og en SFO. Vi er overbygningsskole for Uldum Skole, fra 7. klasse.

Lindved Skole er en skole, der er forankret i et velfungerende lokalsamfund.
En skole, hvor alle børn skal blive så dygtige som muligt, så de kan mestre deres nutid og deres fremtid. Det gør vi ved at have fokus på faglighed og fællesskab.

For at dette kan lykkes, samarbejder vi bredt i Lindved by, med forældre og institutioner omkring børnenes trivsel og udvikling.

Skolen og byens foreningsliv er placeret centralt, både fysisk og mentalt i folks bevidsthed.

Lindved Skole oplever stor loyalitet fra byens borgere, hvor skolen er det naturlige valg, når barnet skal starte i skole.

Skolen udnytter lokalområdet og omgivelserne, i tæt samarbejde med forældrene, til at give børnene gode oplevelser, uden for skolens rammer,.

For at sikre at børnene fra Uldum Skole får den bedst mulige start og det bedst mulige tilhørsforhold, samarbejder de to skoler og skolebestyrelser op gennem hele skoleforløbet. Se Principper for parskolesamarbejdet.